Friday, February 27, 2015

Apakah yang Tubuh anda Perlukan untuk Kekal 'Kebal'?

Kita bergantung kepada sistem pertahanan badan (sistem imun) yang mempertahankan badan kita secara semulajadi daripada dijangkiti kuman (bakteria, virus seperti H1N1, Avian Flu, SARS dan juga virus demam dan selesema).
.
.
Namun mengekalkan sistem imun yang sihat pada zaman sekarang sangat mencabar. Tidak cukup tidur, kurang bersenam, makan makanan yang diproses dan mengalami tekanan hidup merupakan antara faktor - faktor yang melemahkan sistem pertahanan yang mana impaknya membuatkan kita terdedah kepada masalah kesihatan.
.
.
Terdapat banyak penyelidikan menunjukkan yang tekanan hidup daru segi fizikal dan mental boleh melemahkan sistem imun. Cuba renungkan beberapa fakta berikut:
.
* Menjelang 2017 peluang anda mendapat kanser dijangka melebihi 50 peratus
.
* Kematian disebabkan penyakit berjangkit bertambah dua kali ganda dalam masa sedekat lalu
.
* Kematian disebabkan penyakit berjangkit bertambah antara usia 25 hingga 44 tahun telah meningkat enam kali ganda
.
* Sejuta orang mati setiap tahun kerana keracunan makanan
.
* 50,000 tan antibiotik digunakan setiap tahun di seluruh dunia ke atas manusia, haiwan dan tumbuhan
.
* Satu dalam nisbah tiga orang menghidap alergi
.
* Kita mula mengalami secara purata tiga kali selesema dalam setahun


Mantapkan Perisai Tubuh Anda Secara Semulajadi!


Bagi mengekalkan kesihatan pada tahap yang lebih baik, saya mengesyorkan anda mengambil Nutriferon bagi menguatkan sistem imun dengan menggalakkan penghasilan interferon semulajadi dalam badan. Di samping itu pengambilan Zink, Vitamin C dan Garlic sebagai agen antioksidan dapat membantu tubuh menyahtoksin segala toksin dan bahan kimia yang dapat mengancam sistem imun tubuh. Paling penting, setiap produk yang dikeluarkan oleh Shaklee selamat kerana ia berasaskan sumber semulajadi, berkesan (berdasarkan bukti dan kajian saintifik) dan testimoni pengguna, serta nilai wang yang tinggi kerana produk berkualiti pada harga yang rendah.


Wednesday, February 25, 2015

Formula Hebat untuk Pakaian Lebih Bersih dan Lembut

Soft Fabric Concentrate


Pekatan pelembut fabrik yang berbau harum ini berkesan mengelakkan pakaian daripada berkedut dan melekat pada badan akibat kesan statik, berbanding produk lain yang anda sedang gunakan. Malah, rumusan berkepekatan tinggi ini amat menjimatkan dan membolehkan anda merasai perbezaannya dengan sekali sentuhan.
  • Berkepekatan tinggi: 32 auns mampu melembutkan 64 cucian
  • Melembutkan, mengurangkan kedut dan mengawal kesan statik secara semula jadi
  • Botol kecil mudah dibawa, dituang dan disimpan
Keunikan Shaklee
Selamat
  • Tidak toksik
  • Tiada gas beracun
  • Tiada bahan kimia berbahaya
  • Tanpa pewangi
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Berkesan
  • Amat berkesan menanggalkan minyak. Ultra-pekat: 16 oz. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen
  • Dua kali lebih pekat berbanding rumusan asal
  • Basic H (hanya gunakan separuhsahaja)
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan
Petua Berguna
  • Gunakan cecair Soft Fabric untuk cucian dengan mesin basuh. Ia membantu mengelakkan pakaian daripada berkedut dan melekat pada badan akibat kesan statik, malah pakaian keluarga anda terasa lebih lembutberbanding sebelumnya.
  • Perbandingan prestasi ini dijalankan pada 20 Jun 2006, dan keputusannya sah hanya untuk produk tertentu yang dipasarkan ketika itu. Semua tanda dagangan adalah hak proprietari pemilik masing-masing.
Fresh Laundry Concentrate


Anda dapat bayangkan keseronokan apabila hasil cucian bersih dan berbau harum? Rasai kepuasan yang lebih mendalam dengan pencuci fabrik Fresh Laundry. Rumusan enzim semula jadi ini bukan sahaja membersihkan pakaian dengan lebih baik, malah ia juga sama sekali tidak memudaratkan bumi. Ini bermakna, anda boleh menghidu keharuman pakaian yang dicuci sambil terus menghirup udara yang segar dan nyaman.
Tahukah Anda?
Kebanyakan serbuk pencuci pakaian mengandungi bahan perengsa yang boleh disedut atau diserap melalui kulit - punca lazim berlakunya tindak balas alahan. Triethanolaminedodecylbenzenesulfonate merupakan salah satu bahan perengsa tersebut, dan ia disenaraikan sebagai bahan berbahaya oleh EPA dan DOT.
Sentuhan dengan bahan ini boleh merengsakan dan membakar kulit dan mata. Jika terhidu, ia akan merengsakan hidung, tekak dan paru-paru hingga menyebabkan batuk, asma dan/atau sesak nafas. Kulit yang kerap bersentuhan dengannya akan menjadi kering dan gatal serta mengalami masalah alergi kronik dan ruam.
Fresh Laundry Concentrate Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya Yang Lain.
Keunikan Shaklee
Selamat
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • Selamat untuk digunakan pada semua fabrik yang boleh dibasuh
  • Tiada bahan kimia berbahaya
Berkesan
  • Berkepekatan tinggi
  • Hanya1 auns (11.375 liter) sudah mencukupi untuk cucian muatan sederhana
  • Sesuai untuk semua suhu, termasuk air sejuk
  • Mengekalkan warna pakaian yang putih dan menjadikan pakaian berwarna lebih berseri
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan
  • Surfaktan mudah biorosot
  • Tanpa fosfat, borat, bahan perengsa
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan

Friday, February 20, 2015

Pencuci Pinggan Basuhan Tangan yang Handal Membersih Minyak Degil

Hand Dish Wash Concentrate



Jika saya menyatakan bahawa Pencuci Pinggan kami yang berbau harum ini tidak merengsakan tangan dan mesra alam sekitar, mungkin anda beranggapan bahawa ia tidak dapat menanggalkan kotoran dan minyak dengan berkesan. Hakikatnya, anda memerlukan beberapa titisan kecil sahaja untuk menanggalkan timbunan minyak yang melekat pada pinggan mangkuk anda. Benar, beberapa titis sahaja. Masih tidak percaya?
  • Lembut pada tangan
  • Rumusan berasaskan tumbuh-tumbuhan daripada sumber semula jadi yang mapan
  • Buih sabun yang tahan lebih lama
  • Menjadikan pinggan bersih berkilau
  • Hanya beberapa titisan untuk mencuci timbunan pinggan mangkuk di dalam sinki
Tahukah Anda?
  • Sesetengah pencuci pinggan mangkuk mengandungi surfaktan berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti diethanolamine (DEA) dan sodium dodecylbenzensulfonate.
  • Kedua-dua bahan tersebut boleh merengsakan kulit dan mata.
Get Clean Dish Wash Concentrate tidak mengandungi bahan-bahan ini mahupun bahan berbahaya yang lain
Keunikan Shaklee
Selamat
  • Tidak toksik
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tiada bahan kimia berbahaya
Berkesan
  • Amat berkesan menanggalkan minyak
  • Rumusan pekat: hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang lebih banyak
  • Buih sabun yang tahan lebih lama
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Tanpa bahan pewarna
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan

Monday, February 16, 2015

Pembersih Tanpa Toksik, Cara Membersih Semulajadi

Basic H²® Oraganic Super Cleaning Concentrate



Amat menjimatkan, benar-benar berkesan membersihkan dan menanggalkan minyak gris degil dengan hanya daripada sebotol pencuci pekat Basic H2® Organik dengan kepekatan berganda yang hebat.

·         Berkepekatan tinggi – 473ml (16 aun) menjana 182 liter (48 gelen) pencuci berkuasa hebat.

·    Untuk 1001 kegunaan pembersihan dan cucian membuang kotoran, minyak gris dan kotoran dari mana-mana permukaan yang boleh dibasuh; luar dan dalam: dinding-dinding, tingkap-tingkap dan cermin-cermin, lantai, peralatan dapur, dapur masak, mana-mana bahagian tertutup dan perabot.

·     Kesan calar balar yang mengandungi minyak gris degil meninggalkan kesan comot yang digunkan bagi membersihkan laluan minyak, tempat pembakar gril, ketuhar dan lain-lain lagi.

·        Tanpa perlu dibilas, tiada kesan comot dan tiada kesan calar.

Gunakan Pada Sebarang Permukaan Yang Boleh Dicuci – Di Dalam atau Di Luar Rumah
  • Dinding, tingkap dan cermin
  • Kaunter dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Dapur
  • Hiasan kayu
  • Periuk belanga
  • Perabot (Jangan gunakan dalam akuarium atau tangki air pengelap cermin kereta)
Cara Penggunaan Untuk Hasil Terbaik
Dapur, peralatan, perabot, hiasan kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
  • 1⁄4 sudu teh + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean
Periuk belanga
  • 1⁄2 sudu teh + 1 gelen air suam
Tingkap dan cermin
  • 1-2 titis + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean
Lantai
  • 1 sudu besar + 1 gelen air
Kain benang biri-biri, nilon, fabrik berkualiti tinggi
  • 1⁄2 sudu teh dalam satu besen air suam
Tahukah Anda?
  • Kebanyakan pencuci serba guna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit.
  • Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.
  • Pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung.
  • Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang.
  • Pencuci kaca mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.
Basic H2 Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya Yang LainKeunikan Shaklee
Selamat
  • Tidak toksik
  • Tiada gas beracun
  • Tiada bahan kimia berbahaya
  • Tanpa pewangi
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Berkesan
  • Amat berkesan menanggalkan minyak. Ultra-pekat: 16 oz. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen.
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan

Saturday, February 14, 2015

Jom Jadi Cantik dengan...

1.     Berusaha untuk sentiasa berada dalam keadaan berwudhuk. Tanpa sedar kesan air wudhuk akan memberikan impak yang baik pada air muka kita. Kelihatan berseri-seri, bercahaya dan putih bersih.
.
2.     Wajah kita selalu mengukirkan senyuman yang manis dan indah-indah. Memandang seseorang dengan sebuah senyuman pastinya membuatkan orang lain senang dan tenang. Impaknya, kita juga akan menerima senyuman yang mencantikan wajah kita.
.
3.     Bertekad untuk menjauhi dosa-dosa dan maksiat-maksiat. Ini kerana, dosa-dosa boleh menggelapkan dan menghitamkan wajah kita. Bak kata orang, hilang nur di wajah.
.
4.     Menghiasi peribadi dengan sifat mahmudah sepanjang masa,terutama sifat suka bantu-membantu, ringan tulang dan memudahkan urusan orang lain.
.
5.     Saling maaf-bermaafan antara manusia terutama individu yang sentiasa bergaul dengan kita. Terutamanya,  Ibu bapa, adik-beadik, teman sekerja dan sahabat handai. Paling praktikal ialah kita maafkan semua orang sebelum kita tidur setiap malam tanpa dipinta.
.
6.     Sentiasa amalkan doa apabila menatap wajah kita dicermin. “ Ya Allah sebagaimana engkau cantikan wajahku, maka perelokkanlah akhlakku.” 


Wednesday, February 11, 2015

My Personal Review

There are certain things I was looking for in a company when evaluating network marketing opportunities. As I mention above, I have been with Shaklee for over 2 years now. I obviously like what I see and honestly cannot picture myself with another company. There are a few big reasons for that, and I will share them with you now.

§  Integrity – Yes, integrity. Shaklee treats people the right way. Whether you are a distributor or a product only customer, Shaklee operates with the utmost integrity and always strives for customer satisfaction. I think I can explain this in short. Just head over to the Better Business Bureau website and check out their rating there. You cannot do any better than that, and you will notice that Shaklee really strives for customer satisfaction at all times.

§  Green – Shaklee was green when it was just a color! Now everyone is jumping on the green movement, which is a good thing, but Shaklee pioneered it, and to this day continues to lead that movement. In fact, Shaklee is the only company in the world that is Climate Neutral Certified. This means Shaklee has a net zero impact on the environment! That is something I can get behind!! It is important for me to feel like I have done my part to help make our planet healthier, and it is a story I love to share.

§  Quality – If you ask 10 different people who represent 10 different network marketing companies who has the best products, you will get 10 different answers. I am not here to bash any other company, in fact, I know there are other companies that have great products. Shaklee happens to be one of those network marketing companies that offers truly great products. Couple that with the factors mentioned above and below this, and I can REALLY get behind this!

§  Stability – Shaklee has nearly 60 years of proven success. Shaklee is going nowhere! The best thing is, we are growing. Shaklee has proven stability, with the feel and excitement of a start-up. I know, how can that be? A few reasons for that are the emergences of Roger Barnett as one of the truly amazing leaders in the business world, and the other is global expansion, which I will talk about below.

§  Global Expansion – I would not feel like I was doing a good job with a Shaklee review if I did not mention global expansion! Shaklee has recently expanded their reach to countries like China and Indonesia. India is up next, and that market alone is expected to reach over $500 million within a few short years. Becoming a Shaklee Gold Ambassador gives you the opportunity to build an international business, which to me is truly exciting. This global expansion gives us the opportunity to be in the right place at the right time, over and over.

§  Compensation – Shaklee revamped their comp plan shortly after Roger Barnett took over. It continues to evolve and remains one of the best comp plans in the network marketing industry. You can earn a great career income with Shaklee, as well as some great cash bonuses, car bonuses, dream trips and much, much more.

Sunday, February 8, 2015

Shaklee ni MLM ke? Tak Mahu lah!

Adakah Shaklee ini MLM ??
Jawapannya : Yes..!

Anda tidak mahu MLM sebab yang untung orang atasan?

Kenapa tidak anda yang jadi orang paling atas??


[ Perbualan Jemah dan Joyah tentang MLM ]

Jemah : Aku tak suka MLM. Piramid. Untungkan orang atas je. Tipu je lebih!
.
Joyah : Kalau gitu ko jangan kerja la.
.
Jemah : Nape plak??
.
Joyah : Ko dalam dunia MLM la tu.
.
Jemah : Mana ada MLM dalam makan gaji.
.
Joyah : Ko jawab soalan aku. Tokey ko brape orang?
.
Jemah : Tokey aku satu orang la.
.
Joyah : Manager?
.
Jemah : Ada 3 orang. Department berbeza.
.
Joyah: Supervisor??
.
Jemah : Ada ramai gak.. Dalam 10-20 orang.
.
Joyah : Pekerja macam ko?
.
Jemah : Ada dalam 200 org.
.
Joyah : Dah tu ko dah boleh fikir?
.
Jemah : ????? (Hati bengkek jer)

Perbualan terhenti seketika...


Joyah : Kat kilang ko sapa gaji paling besar?
.
Jemah : Manager la...
.
Joyah : Ko rasa paling kaya sapa?
.
Jemah : Tokey kilang la.
.
Joyah : Ko kerja kat situ boleh kaya macam tokey kilang tu?
.
Jemah : Tak boleh la.
.
Joyah : Dah tu berhenti je la makan gaji. Ko kerja pun tokey kilang jugak yang kaya.
.
Joyah: Itu bezanya dengan bisnes MLM networking... Sapa rajin dia la kaya. Kalau aku upline ko pun tapi malas buat kerja dan ko buat kerja sungguh-sungguh, ko la banyak duit berbanding aku.
.
Joyah: Lagi satu ko kena faham. MLM tu Multi Level Marketing. Ia konsep perniagaan yang diiktiraf seluruh dunia. Ramai orang biasa jadi luar biasa sebab belajar untuk berubah bukan asyik kondem dan beri alasan. MLM tak tipu orang... Yang tipu orang dan buat ramai negatif tentang MLM adalah orang yang tak bertanggungjawab dan pentingkan diri sendiri.
.
Joyah: MLM konvensional tak boleh buat orang biasa jadi kaya dan berjaya. MLM networking sekarang dah lain. Lain kali belajar ilmu dulu sebelum kondem macam-macam sebab yang rugi nanti diri ko sendiri.
.
Jemah: [kelu seribu bahasa]


Berminat nak buat duit dengan Shaklee? Whatsapp me NOW!!! 0122043633 or Wechat me: niaawal90.


Friday, February 6, 2015

Suburkan Rambut Anda dengan Prosante®


Rambut sihat bermula daripada akar rambut yang subur. Itulah sebabnya kenapa setiap produk Prosante® mengandungi Scalp Health Complex iaitu gabungan 10 vitamin, mineral dan herba bagi menyediakan persekitaran optimum untuk rambut yang sihat, lebat dan menawan. Shaklee memilih bahan-bahan seperti ekstrak swertia dan halia untuk merangsang peredaran darah dan membekalkan tenaga untuk folikel rambut; mineral kulit yang penting seperti kuprum, zink, mangan serta vitamin A dan E untuk membantu metabolisme kulit kepala yang sihat; dan minyak daun pokok the serta ekstrak the hijau untuk menentang kerosakan akibat radikal bebas dan faktor-faktor persekitaran lain. Dan istimewanya, anda juga tidak akan menemui sebarang bahan kimia kuat yang boleh merosakkan rambut dan juga kulit kepala anda dalam rangkaian produk penjagaan rambut Shaklee ini.

Revitalizing Shampoo



·         Kutikel rambut yang lembut dan beralun.

·         Menyegar dan mengimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa penghidratan berlebihan atau pengeringan.

Purifying Shampoo



·         Membersih hingga ke akar rambut, membuang baki produk gayaan rambut, pertambahan mineral dan bahan cemar alam sekitar yang lain.

·         Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur.

Replenishing Conditioner



·         Membersih hingga ke akar rambut, membuang baki produk gayaan rambut, pertambahan mineral dan bahan cemar alam sekitar yang lain.

·         Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur.

Lightweight Conditioner



·         Melicinkan dan melembabkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit.

·         Rambut lebih tebal, berkilat, dan subur.

Long Lasting Shampoo



·         Mengekalkan gaya rambut.

·         Memberikan perlindungan UV.

·         Menguruskan rambut yang dikeriting halus dan rambut yang mudah kusut.



Prosante® Nourishing Scalp Treatment merupakan formula eksklusif yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semulajadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut Prosante®

Nourishing Scalp Treatment




Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan masalah rambut diperingkat akar umbi dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang faktor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.

·         Tidak berminyak atau melekit pada rambut.

·         Antioksida yang terdapat dalam vitamin A dan E serta CoenzimQ10 melindungi kulit kepala daripada radikal bebas.


Sunday, February 1, 2015

JOM JADI SIHAT DAN BUAT BISNES DENGAN SHAKLEE

1. Nak cari pendapatan sampingan, tapi tak ada modal?

** InshaAllah, dengan shaklee, kita tak perlu fikir modal. Sebab yuran hanya RM65 dan dapat pulangan menguntungkan nanti. Yang paling best yuran adalah untuk seumur hidup. Ada juga dapat membership free dengan belian. Lagi untung..tak perlu modal banyak2.

2. Nak dapat income, tapi tak ada bakat nak berbisnes, tak ada bakat nak promote, malu dan segan

** Semua orang begini. Budak kecil, baru lahir juga belajar. Jatuh bangun berdiri, berlari. kita nak mengalah ? Malu la kat baby. Tak apa, saya akan ajar, bantu anda bagaimana nak mulakan, bermula lah, bisnes adalah sunnah. Cara nak atasi ada banyak. Jangan risau. Belajar dari bawah.

3. Masalah saya, saya kerja, dan nak keluar pergi pos barang la, apa la. Tak ada masa

**100% online dari shaklee. anda risau? kat UK, ikan pun jual online. Insha Allah, mudah hanya dengan hujung jari saja, dapat jana income dengan shaklee ni haaa...

4. Banyak ke bonus shaklee? Berbaloi ke saya masuk ahli ni?

** hehe. belum cuba belum tahu. Saya adalah antara yang berfikir begini dulu, Hakikatnya, saya dah berjaya capai sendiri punya performance. So, anda percaya? Hanya di rumah saya boleh buat, hanya di pejabat orang lain pernah dapat...anda? ada excuse lagi? babai la kalau gitu, sebab nak dapat duit, tak ada mai begolek-golek masuk dalam purse. Bantu suami, ibu bapa, jana kewangan keluarga. Jom buat bisnes dengan shaklee sekarang. Nak tak kewangan keluarga berubah? Lebih senang/ lebih banyak boleh memberi/ bleh menyimpan/ takaful anak-anak dan sebagainya.